A po i bën detyrat e shtëpisë Shqipëria në kuadër të integrimit në Bashkimin Europian?
Pyetja nëse Shqipëria po bën detyrat e veta në kuadër të integrimit në Bashkimin Europian është shumë e rëndësishme, pasi vlerëson angazhimin e vendit për të përmbushur kriteret e BE-së dhe për të realizuar reformat e nevojshme.
Për t’u përgjigjur në mënyrë të plotë, duhet të shqyrtojmë disa fusha kyçe që lidhen me procesin e integrimit të Shqipërisë dhe se si po realizohen detyrat që lidhen me to.
1. Reformat politike dhe ligjore
Shqipëria ka angazhuar reforma të mëdha në fushat e sundimit të ligjit, administratës publike dhe demokracisë, që janë pjesë e kushteve të integrimit në BE. Megjithatë, ndonëse ka pasur përparime, ka ende sfida të mëdha që duhen përballuar.
E para është Reforma në drejtësi. Shqipëria ka miratuar një reformë të thellë në sistemin e drejtësisë, e cila është një nga kërkesat kryesore për anëtarësimin në BE. Reformat kanë përfshirë procesin e vetingut për gjyqtarët dhe prokurorët, i cili është një hap i rëndësishëm për forcimin e besimit në sistemin e drejtësisë. Megjithatë, procesi ka pasur vonesa dhe ka hasur në kundërshtime, që kanë ngadalësuar implementimin e plotë.
Vlerësimi për këtë pikë është se, Shqipëria ka bërë përparime, por reforma në drejtësi ende ka nevojë për konsolidim dhe për përmirësime të mëtejshme për të siguruar funksionimin efikas të sistemit të drejtësisë, duke garantuar luftën kundër korrupsionit dhe përmbushjen e standardeve të BE-së.
Kryesore është lufta kundër korrupsionit. Korrupsioni mbetet një sfidë e madhe për Shqipërinë. Pavarësisht angazhimeve për të luftuar korrupsionin, implementimi i legjislacionit dhe efektiviteti i institucioneve që duhet të luftojnë korrupsionin shpeshherë janë të kufizuara. Shumë herë, kritikat nga BE-ja kanë të bëjnë me mungesën e një luftëje të konsoliduar dhe të efektshme kundër korrupsionit.
Vlerësimi për këtë pikë është se, Shqipëria ka filluar disa hapa të rëndësishëm, por ka ende shumë punë për të bërë për të rritur besimin e qytetarëve dhe të institucioneve ndërkombëtare për luftën e vërtetë kundër korrupsionit.
2. Reformat ekonomike dhe administrata publike
Shqipëria ka punuar për të përmirësuar infrastrukturën ekonomike, duke përfshirë reforma në fushën e taksave, përmirësimin e klimës së biznesit dhe investimeve, si dhe rritjen e kapaciteteve të administratës publike. Megjithatë, disa procese kanë hasur në vonesa dhe pengesa, si pasojë e korrupsionit dhe mungesës së burimeve të mjaftueshme.
Rritja e efikasitetit të administratës publike mbetet sfida e madhe e procesit të anëtarësimit. Disa hapa janë bërë për të modernizuar administratën publike, por shumë herë është kritikuar për ngadalësinë në implementimin e procedurave dhe për mungesën e transparencës. Edhe pse ka pasur përpjekje për të trajnuar dhe për të rritur aftësitë e administratës publike, ka ende nevojë për reforma të mëtejshme.
Vlerësimi për këtë pikë është se, Shqipëria po bën përpjekje, por ka nevojë për një angazhim të mëtejshëm për të përmirësuar cilësinë dhe efikasitetin e administratës publike, për të siguruar që proceset e integrimit dhe zbatimit të politikave të BE-së të jenë të shpejta dhe efikase.
3. Reformat në fushën e të drejtave të njeriut dhe mbrojtjes së grupeve vulnerabël
BE-ja kërkon përmirësime në fushën e të drejtave të njeriut, përfshirë përpjekje më të mëdha për mbrojtjen e grupeve vulnerabël si gratë, fëmijët dhe minoritetet. Shqipëria ka përmirësuar disa aspekte të legjislacionit dhe politikave në këtë fushë, por ka ende sfida, veçanërisht në implementimin praktik të këtyre politikave.
Mbrojtja e të drejtave të grave dhe fëmijëve është në fazë ecurie të ngadaltë. Shqipëria ka miratuar ligje për mbrojtjen e të drejtave të grave dhe për luftimin e dhunës në familje. Megjithatë, akoma ka raporte për shkelje të të drejtave të grave dhe mungesë të ndihmës efektive për viktimat e dhunës në familje.
Vlerësimi për këtë pikë është se ka pasur përparime, por implementimi në terren ka qenë i ngadalshëm dhe shpesh është i varur nga kapacitetet e shërbimeve sociale dhe forcave të rendit.
4. Mjedisi dhe zhvillimi i qëndrueshëm
Shqipëria ka marrë disa hapa për të përmirësuar mbrojtjen e mjedisit dhe për të përmbushur kërkesat e BE-së në këtë fushë, por ajo ende përballet me sfida të mëdha. Menaxhimi i mbetjeve dhe mbrojtja e burimeve natyrore janë disa nga problemet më të mëdha që kërkojnë angazhim të vazhdueshëm.
Vlerësimi për këtë pikë është se Shqipëria po bëhet më e ndërgjegjshme për rëndësinë e mbrojtjes së mjedisit dhe ka ndërmarrë disa iniciativa, por ka ende punë të mëdha për t’u bërë në këtë drejtim për të përmbushur standardet e BE-së.
5. Procesi i implementimit të legjislacionit të BE
Shqipëria ka bërë përparime në harmonizimin e ligjeve të saj me ato të BE-së, por ky proces është ende në fazat e tij të hershme. Implementimi i rregulloreve dhe ligjeve të BE-së në praktikë shpesh është i vështirë dhe kërkon angazhim të plotë nga administrata, politikat dhe shoqëria civile.
Përputhshmëria me acquis communautaire ka avancuar dukshëm. Shqipëria ka bërë përparime të rëndësishme në përshtatjen e legjislacionit të saj me kornizën e ligjeve dhe politikave të BE-së.
Megjithatë, ende ka disa fusha ku ka vështirësi për të implementuar këto reforma në praktikë, për shkak të mungesës së burimeve dhe kapaciteteve të administratës publike.
Nga sa vlerësohet nga ekspertë të fushave si më lart, vërehet se Shqipëria ka bërë përparime të dukshme në disa fusha kyçe të integrimit në BE, si reforma në drejtësi, qëndrueshmëria ekonomike dhe përmirësimi i kushteve të jetesës edhe pse i ngadaltë.
Megjithatë, ka ende shumë detyra për t’u realizuar, veçanërisht në rezultatet efektive nga lufta kundër korrupsionit, përmirësimi i administratës publike, dhe përmbushja e kërkesave të BE-së për mbrojtjen e të drejtave të njeriut dhe mjedisit.
Angazhimi i Shqipërisë për të vazhduar këto reforma dhe për të përmbushur detyrat e saj do të jetë vendimtar për arritjen e integrimit të plotë në BE.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.