Një Shqipëri, Dymbëdhjetë Taksime: Pse Barrat Vendore nuk janë të barabarta?

Një Shqipëri, Dymbëdhjetë Taksime: Pse Barrat Vendore nuk janë të barabarta?

Në vijim krahasojmë tendencën e barrës tatimore për banor në Shqipëri midis viteve 2023 dhe 2024, bazuar në të dhënat për qarqet, duke e strukturuar analizën sipas ndryshimit absolut dhe përqindor të barrës tatimore për banor në secilin qark.

Në vitin 2024, barra tatimore vendore për banor është rritur ndjeshëm në shumicën e qarqeve, me rritjen më të lartë në Sarandë (+87.9%) dhe Tiranë (+33.7%), duke reflektuar një thellim të pabarazisë fiskale. Ndërsa qarqe si Gjirokastra dhe Berati kanë shënuar ulje respektivisht -4.0% dhe -15.2%, kjo nxjerr në pah një shpërndarje të pakoordinuar të ngarkesës tatimore, që mund të krijojë tensione në drejtësi territoriale dhe eficiencë të shërbimeve publike. Rritjet e mëdha në qarqe të caktuara ngrejnë pikëpyetje për arsyetimin dhe drejtësinë e politikës tatimore vendore.

📊 Tabela e barrës tatimore për banor sipas qarqeve (2023–2024)
Qarku2023 (Lekë/banor)2024 (Lekë/banor)Ndryshimi AbsolutNdryshimi %
Tirana465,992622,956.45+156,964+33.7%
Gjirokastër158,801152,388.92-6,412-4.0%
Vlorë126,466166,011.70+39,546+31.3%
Lezhë128,846158,154.56+29,309+22.8%
Durrës127,826179,827.70+52,002+40.7%
Sarandë107,845202,655.55+94,810+87.9%
Berat118,708100,661.73-18,046-15.2%
Fier75,36294,840.98+19,479+25.8%
Korçë90,282110,691.93+20,410+22.6%
Elbasan87,813104,594.42+16,781+19.1%
Shkodër83,127112,402.77+29,276+35.2%
Kukës74,84799,592.49+24,745+33.1%
Dibër69,36773,708.26+4,341+6.3%
🧾 Tabela e barrës tatimore vendore për banor sipas qarqeve (2024)
QarkuBarrë vendore (2024)Problematika kryesore
Sarandë35,671 lekëTaksa të larta pa ndarje mes turistëve dhe banorëve; mungesë taksimi sezonal
Tirana28,181 lekëRritje e taksave pa lidhje të drejtpërdrejtë me përmirësim të shërbimeve publike
Vlorë22,755 lekëPasuri të paluajtshme dhe turizëm i pakontrolluar → rritje e barrës për zonat me popullsi të zakonshme
Durrës17,778 lekëTaksa që nuk pasqyrojnë dallimin midis banorëve të thjeshtë dhe aktorëve të industrisë turizmit dhe ndërtimit
Gjirokastër13,441 lekëTrashëgimi kulturore si aset publik → barrë mbi banorët për mirëmbajtje pa mbështetje shtesë
Elbasan7,607 lekëNiveli i ulët i të ardhurave vendore; nevojë për përmirësim të kapaciteteve fiskale
Korçë6,960 lekëTaksa të moderuara; sfida në rritjen e të ardhurave vendore
Fier6,907 lekëTaksa të ulëta; nevojë për zgjerim të bazës tatimore
Lezhë6,156 lekëNiveli i ulët i të ardhurave; nevojë për përmirësim të infrastrukturës fiskale
Shkodër5,281 lekëTaksa të ulëta; sfida në rritjen e të ardhurave dhe përmirësimin e shërbimeve publike
Kukës3,530 lekëNiveli më i ulët i të ardhurave vendore; nevojë për mbështetje shtesë
Dibër2,383 lekëTaksa shumë të ulëta; sfida në rritjen e kapaciteteve fiskale dhe përmirësimin e shërbimeve publike

Tendenca e përgjithshme dhe polarizimi fiskal

ParametërVlerësim
Rritja mesatarePothuajse të gjitha qarqet përjetojnë rritje
Qarqet me rritje të lartëTirana, Saranda, Durrësi (33%–88%)
Qarqet me rënieBerat, Gjirokastër (-4% deri në -15%)
EkstremetTirana me barrën më të lartë absolute dhe Saranda me rritjen më të madhe përqindore

Të dhënat tregojnë një polarizim të theksuar fiskal, ku qarqet urbane dhe turistike gjenerojnë të ardhura shumë më të larta për banor përmes taksave, ndërsa qarqet verilindore dhe ato me zhvillim më të ngadaltë vijojnë të mbeten në fund të renditjes.

Shkaktarët kryesorë të rritjes së barrës tatimore për banor

QarkuShkaktarët e mundshëm
TiranaRritje aktivitetesh ekonomike, formalizim më i lartë, baza më e madhe tatimore
SarandaTurizëm sezonal, investime në pasuri të paluajtshme, mungesë diferencimi për banorët
DurrësEkonomi e kombinuar: turizëm, port, ndërtim – rritje presioni mbi infrastrukturën urbane

Zonat me zhvillim të përshpejtuar ekonomik janë përballur me rritje fiskale jo gjithmonë të balancuar, ku shpeshherë barrën e mbajnë banorët lokalë edhe për shërbime që u ofrohen vizitorëve ose bizneseve sezonale.

Ndikimi i taksave të konsumit: Roli regresiv i TVSH-së

TVSH për banor34,201 lekë në vit (~2,850 lekë/muaj)
Ndikim regresivMë i rëndë për të varfrit dhe qarqet me të ardhura të ulëta
Qarqet më të prekuraKukës, Dibër – të ardhura të ulëta por barrë absolute e ngjashme me qarqe më të pasura

TVSH-ja aplikohet në mënyrë uniforme por ndikon më fort ata që konsumojnë një pjesë më të madhe të të ardhurave të tyre – fenomen që thekson pabarazitë ekonomike.

Barra tatimore vendore për banor dhe drejtësia fiskale

QarkuBarrë vendore (2024)Problematika kryesore
Sarandë35,671 lekëTaksa të larta pa ndarje mes turistëve dhe banorëve; mungesë taksimi sezonal
Tiranë28,181 lekëRritje e taksave pa lidhje të drejtpërdrejtë me përmirësim të shërbimeve publike
Vlorë22,755 lekëPasuri të paluajtshme dhe turizëm i pakontrolluar → barrë për zonat urbane dhe rurale
Durrës17,778 lekëTaksa të uniformuara që nuk dallojnë midis popullatës lokale dhe sektorëve fitimprurës
Shkodër11,579 lekëUrbanizim i pakoordinuar dhe mungesë transparence në shpërndarjen e të ardhurave vendore
Lezhë10,378 lekëRritje e taksave në zona rurale për të mbuluar investime urbane/turistike
Korçë10,162 lekëShpenzime joproporcionale për infrastrukturë kulturore dhe turistike me ndikim të ulët fiskal
Elbasan9,264 lekëTë ardhura të ulëta vendore përballë detyrimeve për shërbime bazë; strukturë tatimore regresive
Kukës8,671 lekëEmigrim masiv → bazë tatimore e dobët, por barrë e papërballueshme për popullsinë e mbetur
Fier8,230 lekëMungesë e taksimit të drejtë ndaj industrive të mëdha dhe ngarkesë për individët/familjet
Berat8,158 lekëPromovim turistik i pasurisë kulturore pa fonde të dedikuara, barrë mbi popullsinë vendase
Dibër5,979 lekëKapacitet i ulët fiskal; taksa të pabarabarta ndaj nivelit të të ardhurave dhe nevojave sociale

Nga tabela theksohet pabarazitë horizontale midis qarqeve, ku zonat turistike (Sarandë, Vlorë, Durrës) kanë barrë të lartë për shkak të taksave uniforme, ndërsa zonat më pak të zhvilluara (Dibër, Kukës) vuajnë nga mbledhje të ulëta dhe shërbime të dobëta. Kjo tregon nevojën për rishikim të politikës së decentralizimit fiskal, me theks te përfshirja e komponentëve sezonalë, ndarja funksionale e barrës dhe përdorimi i transferimeve të kushtëzuara nga qeveria qendrore.

Shqipëria përjeton një ndarje të theksuar fiskale midis zonave me zhvillim të lartë ekonomik dhe atyre me zhvillim të ulët. Tendencat aktuale rrezikojnë të thellojnë hendekun territorial dhe të rëndojnë qytetarët në mënyrë disproporcionale. Politikat e ardhshme duhet të synojnë një barazi më të madhe horizontale, taksim të drejtë dhe të ndjeshëm socialisht, si dhe përmirësim të kapaciteteve të qeverisjes vendore për të menaxhuar në mënyrë efektive fondet publike.

Gjthë informacionet dhe analizat shteruese më të detajuara dhe të zgjeruara mbi barrën tatimore në Shqipëri dhe Ballkanin Perëndimor për vitin 2024, ju ftojmë të vizitoni:ALTAX

👉 Barra Tatimore në Shqipëri dhe Ballkanin Perëndimor 2024 – Liria Fiskale 2025

Shpërndaje këtë postim

Leave a Reply


error:
Rreth Politikës së Privatësisë

Kjo faqe përdor cookie në mënyrë që ne t'ju ofrojmë përvojën më të mirë të mundshme të përdoruesit. Informacioni i cookie -t ruhet në shfletuesin tuaj dhe kryen funksione të tilla si njohja me ju kur ktheheni në faqen tonë të internetit dhe ndihma e ekipit tonë për të kuptuar se cilat seksione të faqes në internet i gjeni më interesante dhe të dobishme.