Treguesit makroekonomikë dhe fiskalë të Malit të Zi në 2023
Ekonomia u rrit fuqishëm në vitin 2023, me rreth 6 për qind, më e larta në BP6, e ndikuar më së shumti nga turizmi, i cili tejkaloi nivelet e vitit 2019 dhe fluksi i emigrantëve vazhdoi të mbështeste konsumin privat[1]. Në vitin 2024, rritja e turizmit pritet të zbutet. Fluksi i madh në Mal të Zi i refugjatëve nga Ukraina dhe të huajve të tjerë ka nxitur konsumin privat, turizmin, sektorin e pasurive të paluajtshme, sektorin bankar dhe punësimin .
Nëse nuk ka hyrje të mëtejshme neto të emigrantëve dhe të huajve, rritja e konsumit gjithashtu ka të ngjarë të ngadalësohet.
Inflacioni ka zbritur nga 13 përqind në 2022 në 8.6 përqind në 2023, duke ulur ndjeshëm diferencën me inflacionin e Eurozonës. Nëse kjo tendencë do të vazhdojë, kjo varet nga mjedisi ndërkombëtar për çmimet e mallrave dhe nga presionet e brendshme të pagave.
Treguesit kryesorë ekonomikë | Mali i Zi | ||
2021 | 2022 | 2023 | |
Popullsia, 1000 persona | 619 | 617 | 615 |
PBB, ndryshim real në % | 13 | 6.4 | 6 |
PBB për frymë (EUR në PPP) | 15,460 | 17,580 | 18,980 |
Shkalla mesatare e papunësisë (në %) | 16.6 | 14.7 | 13.1 |
Paga mesatare mujore bruto, EUR | 793 | 883 | 987 |
Inflacioni mesatar vjetor (në %) | 2.4 | 13 | 8.6 |
Deficiti buxhetor (% të PBB) | -1.9 | -5.1 | -5 |
Borxhi publik (% të PBB) | 84 | 69.2 | 70.5 |
Fluksi i IHD-ve, EUR mln. | 591 | 833 | 487 |
Deficiti i llogarisë korente të jashtme është ngushtuar ndjeshëm në rreth 11 për qind të PBB-së në vitin 2023. Flukset hyrëse të IHD-ve që shkojnë në sektorin e pasurive të paluajtshme mbeten burimi dominues i identifikueshëm i financimit të deficitit të llogarisë korente.
Zhvillimet pozitive në tregun e punës vazhduan, me rritjen e nivelit të punësimit dhe pjesëmarrjes në fuqinë punëtore. Këto tendenca të favorshme në tregun e punës, ku papunësia ka rënë në nivelin më të ulët historik nën 12% është një pjesë e konsiderueshme e rekrutimit të ri në administratën publike, që është tashmë të mbingarkuar.
Vazhdimi i performancës së fortë të të ardhurave tatimore, rritjet e përkohshme të të ardhurave jotatimore, si dhe shpenzimet më të ulëta se ato të buxhetuara ndihmuan në sjelljen e financave publike në suficit në vitin 2023.
Pas një periudhe paqëndrueshmërie politike, në tetor 2023 vendi mori qeverinë e tretë në tre vjet. Qeveria e re, e kryesuar nga Evropa Tani!, lëvizja përgjegjëse për reformat tatimore të vitit 2022, ka premtuar të zbatojë një axhendë ambicioze në vitin 2024. Kjo do të përfshijë rritjen e pensioneve, pagën minimale dhe pagat mesatare, dhe përpjekjen për punësim të plotë – dhe të gjitha duke reduktuar orët e punës. Për më tepër, janë shpallur një sërë reformash strukturore, duke filluar nga reforma e politikës për ndërmarrjet shtetërore deri te një rishikim i investimeve në infrastrukturën publike.
Zbatimi i të gjitha këtyre masave do të ketë ndikim si në bilancin fiskal ashtu edhe në perspektivën më të gjerë ekonomike. Axhenda e integrimit në BE është faturuar si prioriteti kryesor i qeverisë së re dhe mbetet për t’u parë nëse ky moment do të përdoret për të thyer bllokimin e gjatë në procesin e anëtarësimit
[1] https://www.imf.org/en/News/Articles/2024/02/11/cs02122024-Montenegro-Staff-Concluding-Statement-of-the-2024-Article-IV-Mission
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.