Treguesit e pagës mesatare në 2023 në sektorin publik dhe privat dhe nevoja për produktivitet

Treguesit e pagës mesatare në 2023 në sektorin publik dhe privat dhe nevoja për produktivitet

Në publikimin e fundit të INSTAT për pagat mesatare në sektorin publik dhe privat në tremujorin e katërt 2023 shihet se rritja e pagave është me një rritje vijuese ashtu si ka ndodhur edhe në dy tremujorët paraardhës të vitit 2023.

Ashtu si shihet edhe në tabelën më poshtë ka një rritje më të madhe në sektorin publik, ku paga mesatare për një të punësuar në mesataren e vitit 2022 është 74.450 lekë/muaj dhe në tremujorët e vitit 2023 përveç tremujorit të parë shënojnë një rritje që arrin në 18% në tremujorin e katërt 2023.

Ndërsa, në sektorin privat treguesi i pagës mesatare për një të punësuar për gjithë sektorët e ekonomisë është 62.198 lekë/muaj në mesataren e vitit 2022. Në katër tremujorët pas vitit 2022 ka gjithashtu si në sektorin publik një rënie në tremujorin e parë 2023 dhe një rritje që kulmon me 11.6% në tremujorin e katërt 2023.

Niveli mesatar e pagave publike dhe private2022TR1TR2TR3TR4
Për një të punësuar me pagë në sektorin shtetëror74 45073 20582 20784 31887 864
Ndryshimi mes tremujorit dhe 2022-1,67%10,42%13,25%18,02%
Për një të punësuar me pagë në sektorin privat62 19860 94365 90165 97569 400
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20222,02%5,95%6,07%11,58%

Në krahasimin e pagave mesatare mes sektorit publik dhe atij privat vërehet se rritja në sektorin publik është të paktën 6.4% më e lartë. Por, nëse krahasimin e shtrijmë për dy vite rrjesht, 2022 dhe 2023, ashtu si është analizuar nga ALTAX për vitin 2022 paga mesatare, rritja e pagës mesatare në sektorin publik është vetëm 1.9% dhe në sektorin privat është 10.2%.

Në një shtrirje të analizës krahasuese për këto dy vite kupton se rritja e pagave në sektorin privat është 21.8%, ndërsa rritja në sektorin publik është 19.92%. Nga këta dy treguesë mund të shihet se rritja e pagave ka një dinamikë në ngjitje për pagat si në sektorin privat, por edhe në sektorin publik.

Por, ndërsa në sektorin publik rritja e pagave është me vendim të qeverisë dhe ka një nivel marketimi shumë më të lartë për arsye të daljeve publike dhe debateve dhe analizave më të fokusuara, në fakt nuk ka ndodhu që të ketë të njëjtën vëmendje edhe dinamika e pagave të sektorit privat.

Kjo dinamikë rritëse e pagave të sektorit privat mund të shihet e detajuar në tabelën më poshtë.

Aktiviteti ekonomik sipas NVE Rev220222023
VjetoreTr.1Tr.2Tr.3Tr.4
Bujqësia, pyjet dhe peshkimi40 53143 90347 06847 64849 140
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20228,32%16,13%17,56%21,24%
Industria gjithsej53 64557 72061 11761 57064 381
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20227,60%13,93%14,77%20,01%
Ndërtimi48 82051 46556 11757 08058 367
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20225,42%14,95%16,92%19,55%
Tregtia; transporti; aktivitetet e akomodimit dhe shërbimit ushqimor49 57452 43656 75857 32860 779
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20225,77%14,49%15,64%22,60%
Informacioni dhe komunikacioni98 943103 215112 114105 585114 761
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20224,32%13,31%6,71%15,99%
Aktivitetet financiare dhe të sigurimit126 777119 206149 091132 686148 597
Ndryshimi mes tremujorit dhe 2022-5,97%17,60%4,66%17,21%
Aktivitete të pasurive të paluajtshme, shkencore, profesionale dhe teknike etj69 11572 66276 44479 30082 630
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20225,13%10,60%14,74%19,55%
Administrata publike70 79673 20182 31984 99287 249
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20223,40%16,28%20,05%23,24%
Kultura, arti, artizanati etj.65 17866 33271 74772 66176 410
Ndryshimi mes tremujorit dhe 20221,77%10,08%11,48%17,23%

Nga gjithë sektorët e përmbledhur në grupe aktivitetesh në tabelë shihet se rritjen më të madhe me 23.2% përveç administratës publike, e cila ka në këtë grup gjithë administratën shtetërorë e mban aktivitetet që përfshihen te turizmi dhe tregtia me një rritje 22.6%.

Po kështu rritje dyshifrore kanë të gjithë sektorët e tjerë, ku bujqësia shënon një rritje në tremujorin e katërt 2023 me 21.2%. Por rritje të mëtejshme kanë edhe sektori i ndërtimit dhe pasurive të paluajtshme me 19.6%.

Ajo që vërehet në gjithë këto rritje të pagës për sektorët është mungesa e koordinimit të politikave të qeverisë për punësimin dhe nevojave të sektorit privat për mbështetje në periudha të vitit dhe punonjës të kualifikuar.

Në analizën e punësimit dhe tendencës së pagave në aktivitetet që përfshihen në turizëm shihet e nevojshme një mbështetje për punonjësit e këtij sektori nga qeveria në periudhat jashtë sezonit turistik tradicional gjatë verës dhe vjeshtës. Ajo politikë që do të vlente për të mbajtur një fuqi punëtore profesionale në çdo sezon duhet të shikohet me kujdes pasi interesi kryesor për tregun e punës, por edhe për këtë sektor është edhe mbajtja të lidhur me vendin e punës të punonjësve të këtij sektorit. Kjo politikë mbështetëse ndikon edhe në tendencën e largimit nga vendi i punës apo edhe jashtë vendit.

Në drejtim të problemeve që lindin nga një rritje e pagave pa u shoqëruar me rritje të produktivitetit mund të çojë në rritje të ndjeshme të kostove për sektorin privat, por edhe atë publik. Sektori privat do të ndikohej edhe në rënie të produktivitetit, nga kërkesat tashmë në rritje të punonjësve të rinj dhe atyre që janë pjesë e tregut pasi kjo rritje e kostove nuk e ka produktin të vlefshëm për të zgjeruar qarkullimin e bizneseve, por edhe zgjerimin e tregut të tyre. Rritja e tregut për ta është e lidhur edhe me politika të tjera të reformimit ekonomik, si dhe ato që kanë të bëjnë me problemet që po dikton struktura e papërshtatshme e tregut shqiptar i dominuar nga biznese të vogla dhe të vetëpunësuar, ku mundësia për rritje është e sfiduar edhe nga informaliteti sistemik.

Në sektorin publik, pas rritjes së pagave me një mungesë të prezantimit për publikun të një analize performance dhe produktiviteti shihet se ka një nevojë të ngutshme për ta kryer reformimin e administratës bazuar rreptësisht në analizën e fizibilitetit të secilit institucion kryesor dhe kryesisht në të dy nivelet e qeverisjes.

Më tej, ne shtrojmë nevojën e një analize që duhet të vijë krahas rritjes së pagave për të planifikuar në programet buxhetore afatmesme shpenzime të shërbimit civil në rënie duke përdorur një skemë të mirë-projektuar të pagesës sipas performancës. Një analizë në shërbim të reformimit të administratës publike mund të iniciojë edhe vendimarrjen për zvogëlimin e përgjithshëm të shërbimit civil. Me fjalë të tjera, një skemë pagese sipa performancës mund të ndihmojë në marrjen e të njëjtës sasi të shërbimeve nga më pak punonjës, aq më tepër në kushtet kur digjitalizimi i shërbimeve publike është në nivele të avancuara si asnjë vend tjetër i rajonit të Ballkanit.

Përballë një perceptimi se qeveria është shumë e kushtueshme për tatimpaguesit për të vazhduar financimin me të njëjtën qasje, ky moment në 2024 është një motivim kryesor për zbatimin e pagesës për administratën bazuar te performanca.

Shpërndaje këtë postim

Leave a Reply


error: