Inflacioni i ushqimeve vijoi të bjerë për të 15-in muaj radhazi ne vendet e OECD
Inflacioni i ushqimeve vijoi të bjerë për të 15-in muaj radhazi, duke arritur në 5.3% në shkurt nga 6.3% në janar.
Inflacioni i ushqimeve të OECD-së ishte më i ulët se inflacioni total për herë të parë që nga nëntori 2021.
Inflacioni nga viti në vit në OECD, i matur nga Indeksi i Çmimeve të Konsumit (CPI) ishte i qëndrueshëm , ku në shkurt 2024 ra në 5.7%, duke u luhatur rreth 6.0% që nga maji 2023. Inflacioni total ra në tre të katërtat e vendeve të OECD-së, me rëniet më të mëdha mujore të regjistruara në Poloni dhe Suedi dhe rritjen më të madhe në Turqi. Inflacioni total ishte nën 2.0% në shtatë vende të OECD dhe mbeti negativ në Kosta Rika.
Inflacioni i ushqimeve vazhdoi të bjerë për të 15-in muaj radhazi, duke arritur në 5.3% në shkurt pas 6.3% në janar dhe duke u rritur vetëm në katër vende të OECD. Inflacioni i ushqimeve të OECD-së ishte më i ulët se inflacioni total për herë të parë që nga nëntori 2021. Inflacioni i energjisë i OECD-së u rrit, por mbeti mesatarisht negativ në minus 0,5% në shkurt, pavarësisht inflacionit të fortë të energjisë në Turqi dhe Kolumbi. Inflacioni bazë i OECD (inflacioni më pak ushqim dhe energji) vazhdoi të bjerë, por mbeti i lartë në 6.4%, duke reflektuar çmimet e qëndrueshme të shërbimeve.
Inflacioni nga viti në vit ishte gjithashtu i qëndrueshëm në G7 në 2.9% në shkurt, niveli i tij më i ulët që nga prilli 2021. Ai u rrit në Japoni, duke reflektuar një efekt bazë, pasi çmimet e energjisë kishin rënë ndjeshëm në shkurt 2023 me futjen e subvencioneve të energjisë . Në të kundërt, Mbretëria e Bashkuar dhe Gjermania regjistruan rëniet më të forta të inflacionit total në shkurt 2024. Inflacioni bazë ishte kontribuesi kryesor në inflacionin total në shumicën e vendeve të G7 .
Në eurozonë, inflacioni nga viti në vit, i matur nga Indeksi i Harmonizuar i Çmimeve të Konsumit (IHÇK) ra në 2.6% në shkurt, krahasuar me 2.8% në janar. Rënia e inflacionit të ushqimeve ishte rreth dy herë më e madhe se ajo e OECD-së, ndërsa inflacioni bazë ra me një ritëm të ngjashëm me atë të OECD-së. Në mars 2024, vlerësimi i shpejtë i Eurostat-it vuri në dukje një tjetër rënie të titullit të zonës së euros (në 2.4%) dhe inflacionit bazë (në 2.9% pas 3.1% në shkurt), me një rënie të ngadalësuar të çmimeve të energjisë.
Në G20, inflacioni nga viti në vit u rrit në 6.9% në shkurt krahasuar me 6.4% në janar, duke arritur nivelin më të lartë që nga marsi 2023. Kjo rritje u ndikua pjesërisht nga një rritje e inflacionit total në Kinë, e cila u kthye pozitive për hera e parë që nga gushti 2023. Inflacioni total u rrit gjithashtu në Arabinë Saudite dhe Indonezi dhe u hodh edhe më tej në Argjentinë (Tabela 2). Ai ishte gjerësisht i qëndrueshëm në Brazil dhe Afrikën e Jugut.
Ndërkohë, tendenca e çmimeve në Ballkanin Perëndimor është në nivel në rënie, ku Shqipëria tashmë prej dy muajsh është nën nivelin 3%, por jo inflacioni i ushqimeve.
Në Shqipëri ndryshimi vjetor i indeksit të çmimeve të konsumit në muajin Mars 2024 është 2.3%.
Rritja vjetore e çmimeve në muajin Mars është ndikuar kryesisht nga grupi “Ushqime dhe pije joalkoolike” me +0,70 pikë përqindje, pasuar nga grupi “Qira, ujë, lëndë djegëse dhe energji” me +0,45 pikë përqindje.
Gjithashtu, çmimet e grupit “Mobilie, pajisje shtëpie dhe mirëmbajtje e shtëpisë” ndikuan me +0,31 pikë përqindje, çmimet e grupit “Mallra dhe shërbime të ndryshme” me +0,18 pikë përqindje, çmimet e grupeve “Pije alkoolike dhe duhan” dhe “Hotele, kafene dhe restorante” me +0,16 pikë përqindje, çmimet e grupit “Veshje dhe këpucë” me +0,12 pikë përqindje, çmimet e grupit “Argëtim dhe kulturë” me +0,09 pikë përqindje, çmimet e grupeve “Shëndeti” dhe “Shërbimi arsimor” me +0,07 pikë përqindje dhe çmimet e grupit “Komunikimi” me +0,01 pikë përqindje. Çmimet e grupit “Transporti” kanë kontribuar me -0,02 pikë përqindje.
Krahasuar me muajin Shkurt 2024, çmimet e grupit “Ushqime dhe pije joalkoolike” u rritën me 1,0%, pasuar nga grupet “Argëtim dhe kulturë” me 0,4%, “Transporti” me 0,3%, “Pije alkoolike dhe duhan” me 0,2%, “Qira, ujë, lëndë djegëse dhe energji”, “Mobilje, pajisje shtëpie dhe mirëmbajtje e shtëpisë”, “Hotele, kafene dhe restorante” dhe “Mallra dhe shërbime të ndryshme” me 0,1% secili.
Norma vjetore e inflacionit në Maqedoni u rrit në 4% në mars 2024, duke arritur nivelin më të lartë që nga shtatori, nga 3% në muajin e kaluar, pasi çmimet u përshpejtuan për ushqimet dhe pijet joalkoolike (3.5% kundrejt 1.5% në shkurt), veshjet dhe këpucët. (4.6% vs 4.3%), komunikimi (1.8% vs 1.7%) dhe argëtimi dhe kultura (4.8% vs 4.4%).
Për më tepër, kostot e transportit u rikuperuan (3.7% kundrejt -0.5%). Në të kundërt, çmimet u ngadalësuan për pijet alkoolike dhe duhan (11.5% kundrejt 11.6%), banesat dhe shërbimet komunale (1.8% kundrejt 2.5%), orendi dhe pajisje shtëpiake (4.7% kundrejt 5.4%), shëndetësia (5.5% kundrejt 5.9%), dhe restorantet dhe hotelet (6.5% kundrejt 6.8%).
Ndërkohë, norma e inflacionit ka mbetur e pandryshuar për mallra dhe shërbime të ndryshme (4.7%) dhe arsim (-0.6%). Në baza mujore, çmimet e konsumit u rritën me 0.9% në muajin mars, pas rritjes me 0.4% në muajin shkurt.
Norma vjetore e inflacionit në Mal të Zi ra lehtë në 4.3% në shkurt 2024 nga 4.4% në janar 2024.
Çmimet u ngadalësuan për veshjet dhe këpucët (12.6% kundrejt 15.9% në janar 2024), banesat dhe shërbimet komunale (6.7% kundrejt 6.8%) dhe pije alkoolike dhe duhan (3.8% kundrejt 4.6%).
Nga ana tjetër, çmimet u përshpejtuan për transportin (3.2% kundrejt 1.2%) dhe restorantet dhe hotelet (14.1% kundrejt 12.9%). Në bazë mujore, çmimet e konsumit u rritën me 0.4%, pak më e ulët se 0.5% një muaj më parë.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.